Nowy Deus Ex za szybko nie powstanie – Embracer kasuje

Grupa Embracer po niesamowitej serii zakupów studiów i licencji zaczyna zwalniać ludzi i kasować projekty pod sztandarem „restrukturyzacji”.

Zatrudniające w 2022 roku 481 osób Eidos Montreal zostało znacznie zmniejszone – powiadomono o zwolnieniu 97 pracowników. Z tą informacją jest połączone także skasowanie prac nad kolejną odsłoną serii Deus Ex.

Projekt był opracowywany od około dwóch lat – wypada zatem założyć, że albo był chwilę przed oficjalną zapowiedzią (czyt. pierwszym pokazem), albo wpadł w takie kłopoty, że jego dalszy rozwój zająłby tyle czasu, że „wyciągnięcie wtyczki” było dla Embracera sensowne; w momencie, w którym tak wiele konsorcjów podejmuje podobne decyzje, zasłaniając się kryzysem i koniecznością restrukturyzacji.

Według informacji zdobytych przez Bloomberg pracownicy, którzy zostali w Eidos Montreal zaczynają pracę przy nowym, własnym IP.

Ponure żniwa trwają w branży gier, wybitnie odbijają się one na osobach, które siedzą najmocniej na pierwszej linii frontu tworząc gry, które wszyscy kochamy. Cała reszta to już wielkie interesy, przejęcia i następujące po nich cięcia. I wiele wskazuje na to, że ten trend jeszcze potrwa.

PS A Deus Exa bardzo szkoda, to było AAA z sensem, do pogrania bez wstydu.

cascad