Piknik na zgliszczach Akihabary – To All Mankind

Z czym kojarzą wam się tytuły survivalowe? Crafting? Budowanie bazy? Wybieranie rozmiaru członka? Jeszcze więcej craftingu? Zapewne wasze odpowiedzi oscylują gdzieś w tych okolicach.  Mnie osobiście nie porywa schemat survivalowej rozgrywki oferowany przez kolejne poczwarki ze steamowego Early Access. Dlatego co jakiś czas rozglądam się za czymś co wyłamywało by się z tego zaklętego kręgu.

Czymś takim może być ogłoszony właśnie w Famitsu nowy projekt Nippon Ichi, tworzony przez studio Acquire (Tenchu, Wizardry czy Octopath Traveler). Gra pod tytułem Jinrui no Minasama he, czy też bardziej zachodnim – To All Mankind. Głównym założeniem gry jest przetrwanie grupki dziewczyn(-ek?) w zrujnowanej w jakiś niejasny sposób słynnej tokijskiej dzielnicy elektroniki Akihabarze. Na razie detale są raczej skąpe i więcej można się domyślać niż wiemy na pewno.

Gotów jestem zaryzykować stwierdzenie, że pewnie poza samymi czynnościami w stylu zdobywania pożywienia, będzie też dość istotny element budowania relacji między dziewczynami. Sugerował to jeden ze screenów zamieszczonych poniżej, który aż krzyczy „VISUAL NOVEL”. Co nie znaczy, że gra taki właśnie gatunek będzie reprezentować. Inny screen pokazuje nam eksploracje po trójwymiarowej przestrzeni (to, że rodem z Dreamcasta to inna sprawa).

Przez brak detali ciężko powiedzieć ile to będzie warte i czy okaże się czymś więcej niż tylko kolejną pozycją dla pobratymców Pedobeara. Niemniej po tym jak Disaster Report 4 totalnie wtopił w Japonii, i tym samym szanse na wydanie gry po angielsku sięgnęły zera, potrzebuje kolejnego niszowego projektu o życiu po katastrofie, któremu mogę kibicować. Gra w Japonii ukarze się 30 maja na PS4 i Switcha.

 

shadovski