Jak powstaje Catherine: Full Body

Shigenori Soejima, projektant postaci do takich gier jak seria Persona, to także jeden z najważniejszych twórców Catherine. Uważany za mniejszy, poboczny projekt służący do „rozkręcenia się” twórcy, w pewnych kręgach wciąż uznawany jest za grę kultową. A na pewno bardzo ważną.

W dokumencie, który ukazał się na kanale Archipel (polecam subskrybwać) Soejima staje przed kamerą opowiadając o początkach Catherine, gdy jeszcze była to gra obdarta z erotyki. Możemy też zobaczyć kilka szkiców koncepcyjnych:

Dla Soejimy było to spore wyzwanie, bo nigdy nie tworzył nic w podobnej stylistyce. Zresztą, posłuchajcie o tym sami (są angielskie napisy):


Pod koniec materiału dowiadujemy się o powstaniu Studio Zero w 2017 roku. Pierwszym zadaniem nowej ekipy Atlusa jest stworzenie remastera Catherine. Na pokładzie jest także Soejima, który zmierzył się z wyzwaniem dodania do gry trzeciej głównej kobiecej postaci: Rin. Czy zaburzy ona dynamikę oryginału? Boję się, że tak. Na takie oceny przyjdzie jednak jeszcze czas.

 

Data premiery Catherine: Full Body (PS4, PSV) nie została jeszcze wyznaczona, ale powinna się odbyć w pierwszej połowie 2019 roku. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o pracy Soejimy, to polecam zajrzeć do tekstu o tajemnicach Persony 3 – pierwszej odsłony serii, nad którą pracował samodzielnie.

cascad